WIADOMOŚCI

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Zasady wydawania zaświadczeń - wymagana jest opłata!

Data publikacji 15.11.2016

Czy policja pobiera opłaty za wydawanie zaświadczeń? Tak, są takie sytuacje, w których za zaświadczenie (to najczęstsze żądania), wydawane na wniosek zainteresowanego, zgodnie z obowiązujący prawem należy pobrać opłatę skarbową w wysokości 17 zł.



Większość spraw, szczególnie tych dotyczących zdarzeń drogowych, załatwiana jest pomiędzy firmą ubezpieczeniową a policją i tu nie ma żadnych wymogów związanych z ponoszeniem kosztów przez petenta. Zdarzają się jednak osoby, które z jakichś względów składają wniosek o wydanie zaświadczenia od policji. Niestety, część z nich nie wie, jak to zrobić prawidłowo i bez niepotrzebnego przedłużania czynności administracyjnych.
W myśl obowiązujących przepisów osoba składająca wniosek zobowiązana jest dołączyć dowód należnej opłaty skarbowej albo uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty (tj. potwierdzoną zgodność z oryginałem, np. przez adwokata, radcę prawnego) nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty. Dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej, zostawia się go (albo jego uwierzytelnioną kopię) w aktach sprawy.
Coraz częściej policjanci muszą ponownie wzywać składającego wniosek i prosić o prawidłowe opisanie dowodu zapłaty. Przypominamy więc: każdy taki dowód winien mieć adnotację identyfikującą, z jakiego tytułu opłata została wniesiona. Na przykład: wpłata dotyczy zdarzenia drogowego z dnia… itp.


Sposoby uiszczania opłaty skarbowej:
- bezgotówkowo, bezpośrednio na podany poniżej rachunek bankowy:
ING BSK S.A nr : 51 1050 0099 5261 0410 0000 0055,


- gotówką, m. in. w kasach urzędu miejskiego (na parterze w biurze obsługi interesantów lub na IV piętrze),
- za pośrednictwem inkasentów w starostwie powiatowym – punkt poboru opłaty przy ul. Zygmunta Starego 17.


 

Powrót na górę strony