WIADOMOŚCI

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Nie klikajmy w linki podsyłane w komunikatorach!

I Komisariat Policji w Gliwicach otrzymał kolejne już zawiadomienie od użytkownika jednego z popularnych portali ogłoszeniowych. 30-letnia gliwiczanka została oszukana przy transakcji kupna mleka w proszku. Sprawca podesłał pokrzywdzonej, zewnętrznym komunikatorem, link do dokonania płatności. Kobieta kliknęła i… straciła prawie 1900 zł. Ostrzegamy przed nierozważnym klikaniem w linki zamieszczone w komunikatorach. Przed rozpoczęciem przygody z kupowaniem towarów w internecie, ale również dla odświeżenia swojej wiedzy o zagrożeniach w cyberprzestrzeni, warto czytać porady zamieszczane przez administratorów portali.

Poniżej kilka rad od administratora portalu OLX:

→ Nie reaguj na linki do rzekomych środków na OLX, które otrzymasz poza naszym serwisem, np. na Whatsappie – to na pewno oszustwo!
→ Gdy korzystasz z Przesyłek OLX, zwróć uwagę, czy adres strony zaczyna się od marketplace.olx.pl/, delivery.olx.pl/ lub przesylki.olx.pl/ (ważny jest każdy znak – często oszuści próbują zastępować kropki myślnikami lub literę „o” zerem!)
→ Jedyną inną stroną, do której przekierujemy Cię, gdy chcesz zapłacić za towar, będzie strona DotPay.
→ Jeśli jesteś Sprzedającym, otrzymasz wpłatę na podane podczas pierwszej sprzedaży konto bankowe – nigdy nie poprosimy Cię o kod CVC/CVV Twojej karty płatniczej!
→ Zawsze zwracaj uwagę, od kogo pochodzi wiadomość – zarówno w przypadku wiadomości e-mail, jak i wiadomości SMS lub wysyłanych w komunikatorach, nazwę nadawcy można dowolnie zmodyfikować (i w ten sposób podszyć się pod prawdziwą firmę).
→ Czytając daną wiadomość, zastanów się, czy jest to normalna forma komunikacji danej firmy. Czy zwykle dostajesz od niej wiadomości właśnie tą drogą? OLX Polska nigdy nie wyśle Ci wiadomości przez Whatsapp.
→ Czy wiadomość wygląda autentycznie? Czy jest napisana poprawną polszczyzną i nie zawiera literówek lub innych błędów? Czy ton wiadomości brzmi tak, jak w innych komunikatach, które wcześniej dostawałeś od tej firmy?
→ Jeśli komunikat tworzy poczucie presji, nakłania Cię do kliknięcia w podany w nim link – zastanów się dwa razy, zanim w klikniesz.

Powrót na górę strony