Policjanci i dyrektor banku prowadzą spotkania profilaktyczne
Dużym zainteresowaniem cieszą się spotkania gliwickich policjantów z seniorami z naszego miasta i powiatu. Aspirant Mateusz Piórkowski z Wydziału Prewencji KMP Gliwice oraz dzielnicowi przypominali najważniejsze zasady bezpieczeństwa, w tym – jak ustrzec się przed przestępcami działającymi metodami „na wnuczka”, „na policjanta” czy „na pracownika banku, administracji”. W tej edycji spotkań nasi policjanci mogli liczyć na wsparcie przedstawiciela sektora bankowego. Prelekcje prowadziła też Dyrektor Oddziału 1 PKO BP Pani Ewa Szymanowicz-Borc.
To kolejny cykl, spotkania odbyły się już w Klubie Seniora przy ulicy Jagiellońskiej (6.11), tego samego dnia po południu w Klubie Seniora w Bojkowie, 8.11 w Klubie Aktywnego Seniora na starych Gliwicach. Łącznie w wykładach i dyskusjach wzięło udział ponad 120 słuchaczy. Jak zwykle policjanci omawiali tematy dotyczące bezpieczeństwa seniorów w ruchu drogowym, w miejscu zamieszkania, uczyli, jak nie stać się ofiarą kradzieży. Przybliżali też sposoby kontaktu z dzielnicowym, informowali o istnieniu Krajowej Mapy Zagrożeń, za pośrednictwem której można anonimowo powiadamiać o zagrożeniach w swoim otoczeniu.
Przykłady z życia wzięte podawali biorący też udział w spotkaniach - kierownik rewiru dzielnicowych z Komisariatu 3 aspirant sztabowa Michalina Labusek i dzielnicowy aspirant Piotr Radzik oraz funkcjonariusze z Wydziału Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Gliwicach aspirant Mateusz Piórkowski i aspirant Michał Malewski.
W akcję profilaktycznych spotkań włączył się przedstawiciel banku PKO BP – Pani Dyrektor Oddziału 1 PKO BP w Gliwicach Ewa Szymanowicz-Borc. Jako praktyk w sprawach bezpieczeństwa środków pieniężnych oszczędzanych na kontach, opowiedziała jak nie dać się oszukać i nie stać ofiarą przestępców. Ważne jest również to, aby chronić dostęp do kodów CVC znajdujących się na rewersach kart. To tak samo ważny kod co numer PIN do karty.
Słuchacze podczas wykładu nie kryli zaskoczenia w momencie gdy dowiedzieli się, że w trosce o bezpieczeństwo klientów, pracownik banku może zadzwonić do klienta, aby potwierdzić wykonanie wysokoobrotowego przelewu z konta.
Te i inne porady były bardzo interesujące dla słuchaczy, świadczyć o tym może fakt, że klub seniora z sąsiedniej dzielnicy Sikornik dowiedział się o nim i też już złożył deklarację chęci zorganizowania spotkania w ich siedzibie. Nasi funkcjonariusze, ale również bankowcy, robią wszystko aby dotrzeć do najszerszych kręgów odbiorców, aby zapobiegać nieszczęściom, które gdzieś tam, najczęściej w ciemnych czeluściach internetu szykują cyberprzestępcy.