Stowarzyszenie Emerytów i Rencistów Policyjnych - Koło Gliwice

Wycieczka do Ustronia

Jak zawsze można rzec zgodnie z wieloletnią tradycją w pierwszej dekadzie października koło SEiRP w Gliwicach zorganizowało kilkudniową wycieczkę dla członków koła. W dnia 01/04 października 2015r. po raz kolejny bazą wypadową do zwiedzania Beskidu Śląskiego został Ośrodek Wypoczynkowy ,,Globus” w miejscowości Ustroń Jaszowiec z miłą obsługą i basenem z ciepłą wodą. Na miejsce przyjechaliśmy w czwartek wieczorem i po kolacji był czas na spotkania integracyjne z sąsiadami.

W piątek poznawaliśmy najbliższą okolice oraz zwiedzaliśmy Cieszyn zarówno po polskiej jak i czeskiej stronie po którym oprowadzał nas przewodnik beskidzki p. Tadeusz Leżański. Wieczorem przy ognisku i muzyce piekliśmy kiełbaski. W sobotę udaliśmy się na okoliczne szlaki turystyczne. Każdy dostosowywał się do swoich możliwości. Zdobyliśmy Równice i Czantorie oraz spacerowaliśmy wzdłuż Wisły do centrum Ustronia lub w drugim kierunku do Wisły. Na Czantorię część osób wjechała kolejką, później 30 minutowy spacer na szczyt i wejście na wieże widokową oraz jeszcze kilkunasto minutowy spacer do czeskiego schroniska . Kilku śmiałków nie korzystało z kolejki i całą trasę pokonało pieszo. Wieczorem po uroczystej kolacji bawiliśmy się na dansingu do późnych godzin nocnych. W niedzielne przedpołudnie co bardziej wytrwali udali się na spacer wzdłuż Wisły inni podziwiali piękny widok na Czantorię z pobliskiego baru. Po obiedzie udaliśmy się w drogę powrotną do Gliwic. Tak intensywny wypoczynek był możliwy dzięki przepięknej pogodzie (słonecznej i ciepłej ok.22C) która był z nami przez wszystkie dni pobytu.